Vajon a digitalizáció világában mennyiben lehet szüksége valakinek offline hirdetési felületekre, például molinókra? Ha a nap 24 órájának jelentős részében bele is feledkezünk az online térbe, azért nagyon is közlekedünk, élünk a fizikai valóságban. Itt pedig egy figyelemfelkeltő, izgalmas, érdekes hirdetésnek döntő szerepe lehet abban, hogy mit vásárolunk meg, kivel szerződünk le partnerként, vagy milyen szervezetet, vállalkozást fogunk támogatni befektetőként.
Milyen a jó molinó?
Egy jó molinó odavonzza a tekintetet: legyen az hirdetés egy forgalmas út mentén, egy építkezési területen vagy egy céges rendezvényen. Fontos azonban, hogy az esetek többségében csak néhány másodperc van arra, hogy az üzenetünk eljusson a célközönséghez. Ezért egyszerre kell belecsempésznünk frappánsan és tömören a jelentős információkat és a játékosságot, az ötletességet.
Elengedhetetlen, hogy grafikailag profi legyen, különben visszájára is fordulhat a dolog. A színek megválasztásánál érdemes a saját logónk világában gondolkodni, és amennyiben szükséges, azt összehangolni egy élénkebb árnyalattal. A megnyerő látvány része a megfelelő betűtípus és betűméret kiválasztása is.
A figyelemfelkeltő és igényes kivitelezés mellett a kialakítás és a típus meghatározásánál azt is figyelembe kell vennünk, hogy milyen funkciót tölt majd be a molinó. A kültéri eseményeken, rendezvényeken például elengedhetetlen, hogy kiállja az időjárás próbáit, ezért érdemes odafigyelnünk többek között arra, hogy a gyártó cég UV-álló festéket használjon, és hogy a transzparens vízhatlan, szélálló anyagból készüljön el.
És hogy milyen típusú molinóban gondolkodjunk? Ha építkezéseken akarunk hirdetni, akkor a takaróháló a legjobb lehetőség, ugyanakkor a kültéri és beltéri eseményekhez egyaránt jó alap lehet a laminált vagy a drágább, de egyben jobb minőséget képviselő öntött PVC, valamint a kétoldalas és az átvilágítható változat is. Kizárólag zárt helyszíneken alkalmazzuk a beltéri fényzáró típust.
Mire figyeljünk az elhelyezéskor?
Egy jó hirdetés akkor lesz hatékony, ha sikerül ideális helyszínt találnunk ahhoz, hogy kifejthesse a hatását. Amikor döntünk a molinó pontos elhelyezéséről, mindig vegyük figyelembe, hogy az adott esetben az üzenetnek van-e elég ideje és lehetősége eljutni a célközönséghez. A forgalmas utakon például jól jöhet, hogyha a közelben van egy közlekedési lámpa. De ugyanígy előnyös lehet egy tömegközlekedési csomópont, a járművek megállói, vagy a nyilvános, nagyobb külső és belső terek. A parkok, a közterek, a bevásárlóközpontok, sportkomplexumok, valamint a jelentős kulturális intézmények és rendezvényhelyszínek is alkalmasak erre.
Egy-egy céges eseményen vagy egy rendezvény támogatójaként érdemes ott elhelyeznünk, ahol a legnagyobb esély van arra, hogy sorbanállás alakul ki. De a terep olyan forgalmas pontjai is ideálisak, amelyeket a résztvevőknek rendszeresen érintenie kell, függetlenül attól, hogy az adott épületen belül pontosan hova tartanak.
Ugyanakkor az is fontos, hogy egy molinó, illetve az iránta érdeklődők sose legyenek útban. Ennek érdekében figyeljünk oda arra, hogy a forgalmas kihelyezési pontok ne legyenek egyben zsúfolt, szűk terek is. Ha pedig maga a rendezvény vagy a helyszín akadálymentesítettnek minősül, akkor a hirdetés kihelyezésével ne sértsünk meg semmilyen erre vonatkozó szabályt. Az esemény jellegétől, résztvevőitől függően figyelnünk kell arra is, hogy az elhelyezése sose legyen balesetveszélyes.
Ha egy közterületnek számító helyszínre helyezzük ki azzal a céllal, hogy a tájékozódást segítse – s ezzel becsalogassa az áruházba, vagy egy adott rendezvényre az illetőt –, akkor a szükséges engedélyekről sem szabad megfeledkeznünk.
Ha elértük a „célt”, helyezzük át!
A megfelelően tárolt és alkalmazott molinókkal akár éveken át reklámozhatjuk cégünket vagy termékünket anélkül, hogy azok újabb költségeket generálnának. A digitális hirdetési felületekkel ellentétben nincs szükség energiaforrások használatára sem. Ráadásul akárhány darabból állhat, így könnyen tárolható és általában könnyedén összeilleszthető, szétszerelhető és mozgatható is. Ha egy adott eseményen vagy kampányon belül elérte funkcióját és célját, akkor át is helyezhetjük máshová. Ezáltal egyetlen darabra beruházott összeggel több helyen is tudunk hirdetni.
A molinóknak alapvetően van egy olyan funkciója, hogy elismerést, sajátos eleganciát is kölcsönöznek azoknak, akik ezt a hirdetési formát is alkalmazzák a saját márkájuk népszerűsítésére. Ha szeretnénk kitűnni a hirdetés által, akkor válasszuk, vállaljuk be ezt is. Lehet hatékony, eredményes az offline hirdetés, ha figyelemfelkeltő és igényes a grafika, valamint a minőségi tervezés és kivitelezés mellett a gyakorlati alkalmazásában is körültekintően határozzuk meg a kereteket.